Echipament de drumeție, creat de călători din Ucraina, din pasiune pentru munți
Joseph Zamberlan a început afacerea după Primul Război Mondial, în 1929. De la simple reparații, a trecut la producția încălțămintei, în special pentru marea sa plăcere: drumețiile în munții săi locali preferați, Dolomiții. Gioseppe și-a cumpărat prima mașină, a aranjat aprovizionarea cu materii prime și a deschis un mic atelier cu un număr redus de angajați. Soția sa, Maria, care era o croitoreasă și mecanică pricepută, a jucat un rol important în crearea companiei.
Despre Zamberlan:
Înțelegând imperfecțiunea tălpilor din acea vreme - piele cu inserții metalice - a sprijinit ideile revoluționare ale lui Vitali Bramani, fondatorul Vibram, care studia și dezvolta tălpile din cauciuc la acea vreme.
Emilio, fiul lui Joseph, a crescut cu aceeași pasiune către munte, și-a ajutat tatăl să facă pantofi și, treptat, a devenit succesorul acestuia. Împreună cu soția sa a dus compania pe piața internațională. În 35 de ani, Zamberlan a intrat pe piețele europene și mondiale, cu o cotă de export de 90%.
Acum este rândul celei de-a treia generații - fiul Marko și fiica Maria conduc compania de familie. Ei au moștenit pasiunea părinților lor pentru munte, care îi însoțește în toate etapele de producție: de la proiectare la testarea și distribuirea încălțămintei. La mai bine de 80 de ani de la lansare, Zamberlan este prezentă în peste 40 de țări și continuă să producă modele tradiționale în Italia.
Zamberlan este în continuare condusă de o familie, asistată cu pricepere de o echipă de specialiști în încălțăminte, păstrând tradiția calității, confortului și comodității.
Istoria companiei:
1929
Giuseppe Zamberlan și-a început propria afacere. Datorită marii sale pasiuni pentru munte, a încercat să facă ghete mai bune și mai fiabile. A susținut ideile revoluționare ale lui Vitali Bramani, fondatorul Vibram, care a dezvoltat tălpile de cauciuc care, în cele din urmă, au înlocuit tălpile din piele cu inserții de fier.
1967
Modelul Fujiyama este dezvoltat pentru piața japoneză, care a fost produs timp de 40 de ani, fiind actualizat și îmbunătățit.
1970
Emilio, fiul lui Gioseppe, preia ștafeta de la tatăl său și transformă treptat cunoscutul producător local de încălțăminte într-o companie națională și internațională. Soția sa l-a sprijinit în toate etapele de dezvoltare a companiei.
1973
Fabrica se mută de la Schio la Pievebelvicino, la poalele Dolomiților Mici. Au loc primele vânzări în străinătate, în Marea Britanie și Japonia.
1983
Sunt introduse noile tălpi Multiflex și Biflex din propilenă flexibilă și ușoară.
1984
Este introdus noul model Alpine Lite, care devine inițial foarte popular în Marea Britanie și apoi în multe alte țări.
1985
După multe cercetări, Zamberlan introduce noul tratament pentru piele Hydrobloc®, care păstrează respirabilitatea naturală și impermeabilitatea pielii.
1986
Împreună cu clienții britanici, Zamberlan a creat un model pentru femei. Încălțămintea pentru femei Lady lite a fost foarte reușită.
1988
În colaborare cu Vibram, Zamberlan dezvoltă o talpă exterioară exclusivă, BIMESCOL, care oferă o tracțiune mai bună decât orice altă talpă exterioară de până atunci.
1989
25 martie, se deschide magazinul Zamberlan Mountainsport.
1990
" Discover the difference" devine sloganul oficial al companiei.
1992
Zamberlan intră pe piața americană.
1993
Zamberlan începe să fabrice ghete cu membrana revoluționară GORE-TEX.
1996
Se lansează noul model Civetta GT, care devine un bestseller pentru o lungă perioadă de timp.
1998
Zamberlan îl sprijină pe Karl Bushby, a cărui intenție era să facă înconjurul lumii pe jos fără oprire.
1999-2000
Suprafața fabricii este mai mult decât dublată.
2000-2005
În acești ani, producția a fost mutată în țări cu forță de muncă mai ieftină. Cu toate acestea, producția principalei colecții tradiționale Zamberlan rămâne în Torrebelvicino, cu eticheta "Made in Italy".
2002
Marco și Maria, copiii care au fost întotdeauna implicați în companie, preiau conducerea companiei.
2005
Zamberlan o susține pe Cristina Castagna, cea mai tânără femeie italiană care a escaladat muntele de 8.000 de metri.
2007
Pe 27 martie, se deschide un nou magazin de 450 mp. Pe lângă încălțămintea Zamberlan, magazinul comercializează și alte produse pentru activități în aer liber și alpinism. Magazinul este administrat de Mara, fiica cea mică a lui Marco.
2008
Luca Vuerich, un alpinist tânăr și foarte promițător, începe să testeze produsele Zamberlan.
În acest moment, Zamberlan este reprezentată în 40 de țări, cu o cotă de export de 90%.
2009
Zamberlan sărbătorește cea de-a 80-a aniversare. Cu ocazia aniversării, compania sponsorizează o expediție de șase alpiniști, printre care și Marco Zamberlan, pe Muntele Barunze (7127m) din Nepal.
2010
Zamberlan primește numeroase premii internaționale, printre care OUTDOOR INDUSTRY AWARD 2010 pentru modelul Tofane și prestigiosul BACKPACKER'S GEAR GUIDE 2010.
2011
Deschiderea centrului de escaladă Zamberlan XXL Climbing Centre, cu unul dintre cele mai înalte standuri de escaladă din Europa.
2013
Ghetele Crosser Plus GTX RR au primit cel mai prestigios premiu din domeniul echipamentelor outdoor - Backpacker magazine Editors' Choice Award 2013.